یارانه ها و خوشبختی فقرا

دیگه خوشبخت شدیم ، آخه قراره بهمون پول بدهند ، پول یارانه را می گم .

چند ماه بعد ... (زمستان)

من : ماما چرا بخاری خاموش؟ یخ زدم.

ماما : پسرم پول یارانه تموم شده است ، عزیزم ماه دیگه آب مصرف نمی کنیم عوضش بخاری را روشن می کنیم.

دیگه خوشبخت شدیم ، آخه قراره بهمون پول بدهند ، پول یارانه را می گم .

چند ماه بعد ... (زمستان)

من : ماما چرا بخاری خاموش؟ یخ زدم.

ماما : پسرم پول یارانه تموم شده است ، عزیزم ماه دیگه آب مصرف نمی کنیم عوضش بخاری را روشن می کنیم.

من : ماما جونم می خواهم بروم برای خودم کتاب بخرم ویکم هم قدم بزنم تا گرم شم.

ماما : باشه برو.

من : سلام ، آقا ببخشید این کتاب را می خواستم ، چند می شود؟

کتابفروش : ۲۰ هزار

من : ریال دیگه ؟

کتابفروش : نه آقا جون تومان.

من : آقا چه خبره ، مگر سرگردنه است ؟ به کتاب 200 صفحه ای ۲۰ هزار تومان پول بدم !

کتابفروش : آقا جون ، از یارانه ات بده ، آن همه بهت پول می دهند.

من : مسخره می کنید ، یهنی من به هر صفحه از کتاب 100 تومان پول بدم ؟

کتابفروش : خوب تقسیر من چیست ، یارانه ها را از کاغذ حذف کردن به خودتان دادن.

من : پس لطف کن آن صفحه بسم الله ، فهرست ، منابع و صفحه های بی خاصیت را پاره کنید بعد بگوید چقدر شد؟

کتابفروش : ...

من : بی خیال ، خداحافظ

من در راه میروم که به یک دوست قدیمی که پراید داشت می رسم .

من : سلام سینا جان ، چطوری ؟

سینا : سلام ، بد نیستم .

من : سینا جان ماشین را کجا پارک کردی ؟

سینا : کدوم ماشین ؟ دوبار از ۱۵۰۰ تومان بنزین زدم ، مجبور شدم ماشین را بفروشم تا بتوانم پول بنزین را بدهم.

من : عجب ! آقا مثل اینکه شما از من هم خوشترین.

بیپ ، بیپ

BMW با خودم : اینکیه که به من بوق می زنه ، من که دختر نیستم ، خوشگلم که نیستم !

راننده : نشناختی ؟ منم مرتضی

من : مرتضی تویی ؟!؟AZERAرا فروختی این را خریدی ؟ اخه چطوری ؟ آن هم با این وضیعت ؟ 

مرتضی : نمی دونی که ، وقتی یارانه ها را برداشتند ، کارخانه ۵۰ برابر سود کرد .

من : اخه قبل از یارانه بندی می گفتند که از ثروتمندان می گیرند می دهند به فقیران ، ما هم خوشحال شدیم . ولی الان برعکس شده است ، آخه چطوری؟

مرتضی : حتما بازم سرت کلاه گذاشتن .

و این داستان ادامه دارد ادامه اش را همگی با هم تجربه خواهیم کرد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد