پدرم سهم یارانه ام را بالا کشیده...

 یارانه و خوشبختی

قبل از هدفمند کردن یارانه ها بیکار بودم ، از اینکه بیکار بودم و تو خیابونا ول ول میگشتم از خودم و خانواده خجالت میکشیدم با زبون بی زبونی بهم میگفتن بابا 24 - 25 سالته برو سر کار دیگه تا کی میخوای مفت خوری کنی ؟ منم به روی خودم نمیوردم آخه کار پیدا نمیشد که.....

قبل از حذف یارانه ها هر وقت بابامو میدیدم پا میشدم و بهش سلام میکردم....اما از 2-3 روز پیش نمیدونید چقد خوشحالم که منم برای خانوادم نون آور شدم الان وقتی زنگ خونه رو میزنم میام تو سرمو میگیرم بالا به خودم افتخار میکنم ، آخه نا سلامتی ماهی 44500 هزار تومن دارم حقوق میارم تو خونه .....خلاصه دیگه عشق و حال شده ...خدا پدر و مادر و همه گذشتگان این دولت و پایه گذار این طرح رو بیامرزه که حداقل تو خونه سربلندمون کرد....الان دیگه وقتی بابام میرسه خونه جلو پاش پا نمیشم بهش سلامم نمیکنم زل میزنم بهش تا اول اون بهم سلام کنه  قبلا بابام میگفت یه لیوان آب بیار میگفتم چشم با کله میپریدم میاوردم اما الان میگم آب 3 سوت برام آب میارن...خلاصه برا خودمون کسی شدیم...کاش شما هم تو مملکت ما بودید میدیدید چه خان و خان بازی ای شده ....
امروز صبح عابر بانک بابامو از جیبش زدم و پسوردشم بلد بودم ، یواشکی رفتم پول یارانمو بردارم که دیدم موجودی نداره ......واااااااای نمیدونید چقد اعصابم خورد شد .....آخه کلی رو این پول حساب کرده بودم ....قرار بود برم یه دستبند و انگشتر بگیرم بزارم کنار برای نامزدیم،میخواستم یه چندتا سکه بگیرم بزارم کنار تا کم کم برم زن بگیرم ،با این پول رو همه اینا حساب کرده بودم ..چجوری ؟ خوب میرم مغازه سکه 350 هزار تومنی میخرم میگم آقا این 44500 شو بگیر تا ماه به ماه بقیشو بیارم..... اما بابام پولمو بالا کشید و نشد ....پیش خودم گفتما : چرا بابا عابر بانکشو دم دست گذاشته؟فهمیدم کلکی تو کارشه .....باشه بزار ماه بعدی حالشو میگیرم......تصمیم دارم برم پیش رئیس دولت و بهش بگم شماره حساب منو از بابام جدا کن ..آخه چرا پول منو اون باید بزنه به جیب ؟ اما الان که بیشتر فکر میکنم میگم بزار ماه بعدی صبح الطلوع میپرم عابر بانک و دخلشو خالی میکنم ....آخ آخ چه پولی بزنم به بدن...
اگه بشه یه ماشین هم برای داداش کوچیکم میخرم آخه با اتوبوس واحد میره دانشگاه ، خیلی ضایع اس نا سلامتی داریم حقوق میگیریما اونوقت داداشم با اتوبوس واحد بره دانشگاه ؟ 

نوشته :مسعود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد